Michał Gośliński


W wieku siedmiu lat rozpoczął edukację muzyczną w klasie skrzypiec, w Zespole Szkół Muzycznych im. Stanisława Moniuszki w Łodzi.
W wieku piętnastu lat zaczął naukę gry na altówce w PSM II stopnia im. Stanisława Moniuszki w Łodzi.
Kontynuował edukację muzyczną w Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi w klasie altówki prof. Jolanty Kukuły – Kopczyńskiej. 
W roku 2009 uzyskał tytuł magistra sztuki.

Następnie rozpoczął naukę śpiewu solowego (kontratenor) pod kierunkiem ad. dr hab. Anny Radziejewskiej (mezzosopran) na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie na wydziale wokalno – aktorskim, specjalność muzyka dawna. Jednocześnie współpracował z Chórem Filharmonii Łódzkiej im. Artura Rubinsteina (wykonanie solowe partii altowej „Gloria D-dur” A. Vivaldiego).

W roku 2016 zdobył tytuł magistra sztuki w klasie śpiewu solowego ad. dr hab. Anny Radziejewskiej. Ukończył też staż artystyczny w specjalności śpiewu solowego  (studia podyplomowe).

Uczestniczył w licznych międzynarodowych warsztatach wokalnych w klasie śpiewu takich pedagogów jak: Artur Stefanowicz, Jadwiga Rappe, Cezary Szyfman, James Oxley, Dirk Snellings, Jan Van Elsacker.

Brał udział w międzynarodowych konkursach wokalnych (7th VERONICA DUNNE International Singing Competition w Dublinie, CONCORSO INTERNAZIONALE MUSICA SACRA International Singing Competition w Rzymie).

W roku 2012 zadebiutował jako kontratenor w spektaklu TOV/DOBRO, reżyserowanym przez Rosanna Gamson/World Wide i Teatr Chorea (Teatr Nowy w Łodzi) .

Od roku 2017 współpracuje z zespołem Capella Cracoviensis, z którym wykonywał oratorium „Deborah” G. F. Handla na Festiwalu Bachowskim w Halle.

Ponadto z zespołem NFM we Wrocławiu i orkiestrą Il Giardino Armonico pod dyrekcją Giovanniego Antonniniego, wykonywał „Brockes Passion” G.F.Telemanna na Festiwalu Wratislavia Cantans.

Występował też z zespołem La Tempesta, śpiewając w „Rosarium Virginis Mariae” M. Zieleńskiego, w NOSPR w Katowicach.

Koncertuje także z Orkiestrą Barokową Akademii Muzycznej w Krakowie. Ostatnio wykonywał kantatę „Gott der Herr ist Sonn und Schild” BWV 79 oraz kantatę „Ein feste Burg ist unser Gott” BWV 80. J. S. Bacha, dyr. prof. Sirkka-Liisa Kaakinen-Pilch.

Współpracuje także z kontratenorem mezzosopranowym Pawłem Wojtasiewiczem. Występują na terenie Belgii (Antwerpia) i wykonują liczne duety H. Purcella, G. F. Handla i C. Monteverdiego.

W listopadzie 2018 r. dostał się do agencji operowej Silvana Sintow Calssicalia International Promotions & Management w Monachium, w której zaproponowano mu dalszą współpracę w projektach barokowych.  

Od roku 2019 współpracuje również z zespołem The Cracow Singers.




Ukończył Studium Pedagogiczne z metodyki nauczania śpiewu solowego na UMFC w Warszawie. Posiada bogate, wieloletnie doświadczenie pedagogiczne w nauczaniu śpiewu estradowego i klasycznego. 

Pracował na stanowisku nauczyciela śpiewu solowego w Szkole Muzycznej Stanisława Moniuszki w Gąbinie (uzyskując tytuł nauczyciela kontraktowego). Wiele lat współpracował z Miejską Strefą Ośrodek Kultury Górna pełniąc funkcję instruktora śpiewu. Przez kilka lat był też trenerem wokalnym w Artia Musical School. 

Jego uczniowie są laureatami krajowych i międzynarodowych konkursów wokalnych, a absolwenci studiują śpiew na Wyższych Uczelniach Muzycznych, a także pracują w chórach (Filharmonia Łódzka im. Artura Rubinsteina i Teatr Wielki w Łodzi).  

Doświadczenie pedagogiczne